Veelgestelde Vragen

Algemeen

Met Postverwerker organiseer je in korte tijd je administratie. Denk hierbij aan je facturen, je zorgverzekering, je energieoverzichten, je loonstroken, garantiebewijzen, etc. En wij helpen je daarbij.

Zie onze pagina Hoe werkt het?  

Kort gezegd:

  1. Je registreert je als gebruiker
  2. Wij richten je administratie in met een aantal categorieën en je inbox is klaar!
  3. Je kunt direct documenten uploaden en categorieën toevoegen
  • Wij zorgen dat je administratie op orde blijft en ondersteunen je met uitleg, herinneringen en onze helpdesk.

Gemak dient de mens!

Aandachtspuntje!  Je administratie op orde brengen en bijhouden vraagt wel even je aandacht. Als je dat meteen goed doet, bespaart het je veel tijd en stress!  Dat maken wij echt zo makkelijk mogelijk voor je!

Aanmelden is eenvoudig. Klik op mijn postverwerker en je kunt je direct registreren als abonnee.

We vragen vervolgens eerst je naam en emailadres. Dan kun je starten.

De authenticatie (zodat je zo veilig mogelijk inlogt) wordt op dit moment nog ontwikkeld. Daarmee blijven jouw gegevens ook echt van jou!

(zie ook: ‘Hoe werkt het?’)

Na registratie maken wij je inbox aan met een aantal categorieën. Je kunt dan meteen beginnen met het uploaden van documenten en het toevoegen van categorieën.

  1. Wij helpen je vervolgens met het aanschrijven van organisaties om ook hun post in jouw inbox te krijgen – automatisch in de juiste categorie!
  2. Wij helpen je met herinneringen en acties
  3. Wij helpen je met toelichting op je poststukken

Tips voor een goede start:

–  Ga er even voor zitten – dat bespaart je veel tijd en stress!

–  Zorg dat je zoveel mogelijk documenten bij de hand hebt om alvast in je administratie in te voeren (uploaden)

Natuurlijk, onder het kopje veelgestelde vragen proberen we al zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Daarnaast vinden we het belangrijk dat je echt geholpen wordt met je administratie. Dus heb je vragen over onze dienst kun je ons bereiken via ons contactformulier.

In de Postverwerker app kun je ook over de post die je ontvangt vragen stellen. Dat zit in de app verwerkt. (Stel een vraag) Wij reageren dan zo spoedig mogelijk.

Als je verdere inhoudelijke vragen hebt over je post kun je daar ook ondersteuning bij krijgen. Daar zijn dan wel extra kosten aan verbonden.

Nee.

Veel apps maken daar wel gebruik van. Dat doen wij niet. We houden het graag simpel. Postverwerker organiseert je administratie en zorgt ervoor dat je niets vergeet.

Ja. We houden rekening met je privacy en we delen of verkopen geen gegevens met marketingbedrijven.

We snappen dat het om jouw administratie gaat en zijn daar heel zuinig op. Daarom ontwikkelen we op dit moment ook nog de authenticatie (bij het inloggen). Zodat jouw gegevens nog veiliger zijn.

En;

Postverwerker is onderdeel van SAAM Thuisbegeleiding BV. Wij zijn een kantoor dat particulieren ondersteuning biedt op het gebied van financiën en administratie. Dit doen wij al sinds 2009 met een team van specialisten en;

  1. We hebben een eigen AFM-vergunning (Autoriteit Financiële Markten)
  2. We zijn zijn aangesloten bij het KIFID, het landelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.  Bij hen kun je eventueel terecht met een klacht over een financieel product of een financiële dienst.
  3. We voldoen aan alle wettelijke kwaliteitseisen om ook als bewindvoerder te mogen optreden voor mensen die dit nodig hebben.
  4. Medewerkers die bij ons werkzaam zijn moeten een Verklaring Omtrent Gedrag kunnen overleggen waarbij onder andere getoetst wordt op het omgaan met vertrouwelijke gegevens.
  5. Daarnaast voldoen we aan de nieuwe Europese privacywetgeving.

We hebben veel geautomatiseerd maar zeker niet alles. Dat moet ook want ieder poststuk is anders we willen zeker weten dat het goed gaat. We automatiseren zoveel mogelijk om voor jou de kosten van onze dienst zo laag mogelijk te houden.

Papieren post die bij nog ons binnenkomt wordt door ons geopend en gescand. De scanner verwerkt de post grotendeels automatisch. Als je ervoor kiest dat Postverwerker uitleg geeft of je herinneringen stuurt over jouw post dan doen de medewerkers van Postverwerker dit voor je. Zij voeren de uitleg handmatig in het systeem in.

Veiligheid

Vanzelfsprekend! Je kunt er altijd van uitgaan dat jouw gegevens – zoals je adres, e-mailadres en telefoonnummer en ook je gehele administratie – uitsluitend gebruikt worden voor onze dienst.

Met die gegevens kunnen we je bijvoorbeeld herinneringen sturen of op de hoogte houden met tips of een checklist.  We zullen je gegevens nooit verstrekken of verkopen aan derde partijen en gaan vertrouwelijk om met je gegevens in e-mails en andere berichten naar jou toe.

Daarnaast maken wij gebruik van opslag in “de cloud”. Dat betekent dat de opslag niet bij ons als bedrijf plaatsvindt, maar op een speciale locatie waar ook andere bedrijven hun “cloudopslag” hebben ondergebracht. Op deze speciale locatie is veiligheid extreem goed geregeld omdat de enige dienstverlening die zij uitvoeren juist het bewaren van data is. Zo zijn er ondere andere back-ups geregeld, inbraak- en brandbeveiliging.

Wachtwoord: 

Het wachtwoord dat je invult is geheim en alleen voor jou. Zorg ervoor dat je dit wachtwoord niet deelt met andere mensen.

Wachtwoord vergeten? Je kunt heel simpel een nieuw wachtwoord aanmaken via de app door op de inlogpagina te kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten’. Het wachtwoord dat je kiest is privé en wordt niet in onze database opgeslagen.

Natuurlijk. Je kunt ze vinden onderaan de pagina op de website!

Daarnaast sowieso handig om te weten:

  • We delen of verkopen je gegevens niet aan derden of aan marketing bedrijven
  • We hebben geen koppeling met je bankdata

 

Postverwerker is een relatief nieuwe dienst en het is niet voor iedereen vanzelfsprekend om zijn/haar post door een dienstverlener te laten verwerken. Daarom zoveel mogelijk antwoorden in onze veelgestelde vragen. Mocht je toch nog vragen of opmerkingen hebben; laat het ons weten! Als we jouw vraag ook opnemen in onze veelgestelde vragen; ontvang je van ons een leuke attentie!

 

Nee.

Veel apps maken daar wel gebruik van. Dat doen wij niet. We houden het graag simpel. Postverwerker organiseert je administratie en zorgt ervoor dat je niets vergeet.

Van Postverwerker krijg je een uniek emailadres. (…@postverwerker.nl).

Dit emailadres kun je doorgeven –  en daar helpen we je bij – aan organisaties waarvan jij vindt dat hun post in jouw inbox moet komen. Vervolgens zorgen wij ervoor dat hun post en/of bijlagen in de juiste categorie geplaatst wordt.

 

Nee, je krijgt geen postblokkade op je adres. Persoonlijke kaarten en dergelijke blijf je gewoon op je eigen adres ontvangen. Alleen instanties die bij Postverwerker bekend zijn en waarvan je hebt aangegeven dat de post ervan door Postverwerker verwerkt moet worden komt bij ons binnen. Wij scannen deze en plaatsen de digitale versie in jouw account in de juiste map.

Alle overige post komt bij gewoon bij jou binnen.

Zodra de originele (papieren) post is verwerkt bij Postverwerker heb jij deze dus digitaal beschikbaar. Op dat moment vernietigen wij je papieren post. Je raakt dus geen post kwijt.

Deze kun je scannen of er een foto van maken en uploaden naar Postverwerker. Je kunt daarbij direct de juiste categorie invoeren.

We raden je aan gebruik te maken van een scan-app via je telefoon maar je kunt natuurlijk ook een foto maken van je document.

Zowel Android als IOS hebben verschillende mogelijkheden.

 

Abonnement

Aanmelden is eenvoudig. Klik op mijn postverwerker en je kunt je direct registreren als abonnee.

We vragen vervolgens eerst je naam en emailadres. Dan kun je starten.

De authenticatie (zodat je zo veilig mogelijk inlogt) wordt op dit moment nog ontwikkeld. Daarmee blijven jouw gegevens ook echt van jou!

(zie ook: ‘Hoe werkt het?’)

We hebben een abonnement voor particulieren en een abonnement voor bedrijven of organisaties in zorg, welzijn of  gemeente.

Voor alle abonnementen geldt dat de basisfunctionaliteit al voldoende is om je administratie goed te kunnen voeren. Extra functionaliteit zoals extra opslag, inhoudelijke uitleg over post, (SMS of Whatsapp) notificaties ontvangen of een meekijk-account bieden we aan voor een meerprijs. Op dit moment ontwikkelen we de beste versie voor je en doen dat zo voordelig mogelijk voor je!

Dat werken we op dit moment uit. Dat maken we zo makkelijk mogelijk voor je.

Met bedrijven en organisaties in zorg, welzijn en gemeente werken we op factuurbasis.

Als je opgezegd hebt sturen wij je de eerste week na het eind van je abonnement je gehele administratie naar je toe. Deze ontvang je dan digitaal in je mailbox. Er gaan dus geen gegevens verloren.

Je kunt verschillende abonnementen kiezen. De minimum periode voor een abonnement is 6 maanden. Wil je daarna je abonnement stopzetten kan dat.

Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten!

Welke vraag mis je nog?

Waar ben je benieuwd naar?

We helpen je graag en passen indien mogelijk direct onze veelgestelde vragen weer aan!